Blogadvertorial

SEO-ul este un termen familiar multora dintre cei ale căror profesii se bazează pe existența mediului virtual. Pe scurt, SEO-ul este tehnica de optimizare prin care putem crește vizibilitatea unui articol pentru motoarele de căutare. Această optimizare se bazează pe o serie de practici și elemente ce pot fi folosite în articolele postate pe blogurile diferitelor site-uri comerciale sau în advertoriale, pentru obținerea unui loc mai bun în SERP și câștigarea autorității.

Pentru o promovare eficientă folosind SEO-ul, am pregătit în acest articol o listă cuprinzătoare cu cele mai importante 7 lucruri la care trebuie să fii atent pentru a crește șansele conținutului postat de tine de a fi citit.

7 Practici SEO pe care le poți pune în aplicare imediat

#1 Meta titlurile

Știai că poți schimba titlul unui articol afișat de motoarele de căutare astfel încât acesta să conțină cuvintele cheie de interes? În WordPress de exemplu, acest lucru se poate realiza prin instalarea unui modul ca Yoast SEO ce permite folosirea unui titlu intern diferit de cel pe care îl afișează motoarele de căutare. În ceea ce privește vizibilitatea în SERP, titlurile sunt foarte importante deoarece ele oferă cititorilor o idee clară cu privire la conținutul unui articol, dar și un trigger pentru motoarele de căutare.

#2 Meta descrierile

Cu siguranță ai observat faptul că imediat sub titlul unui articol, când faci o interogare pe Google, motorul de căutare îți oferă și o scurtă descriere legată de conținutul textului respectiv, denumită meta descriere. Pentru cele mai multe sisteme de administrare a conținutului această meta descriere poate fi manipulată în așa fel încât să redea exact informațiile pe care le dorești tu, ca proprietar de site. Și cu toate că mai nou, cei de la Google susțin că nu mai este absolut necesar ca meta descrierile să conțină cuvintele cheie după care a fost optimizat un articol, mulți specialiști în SEO încă recomandă utilizarea lor.

#3 Subtitluri de diferite mărimi

Pentru o optimizare eficientă este bine ca ponderea cuvintelor cheie în totalitatea subtitlurilor unui text să fie de maxim 75%. În cazul depășirii acestei valori, Google și alte motoare de căutare pot considera că articolul este optimizat în exces și să evite a-l mai indexa. Ca idee, politica Google se bazează pe faptul că nimeni nu vrea să citească textul scris de un robot, ci preferă o lectură naturală, fluidă și plină de substanță.

#4 Legături externe către site-uri relevante

În cazul advertorialelor, legăturile externe folosite sunt cele către site-urile cărora li se face reclamă. Pe de altă parte, în cazul blogurilor, deși nu se cunoaște exact care este impactul unei legături externe asupra autorității unui site la început de drum, specialiștii recomandă inserția unor legături către site-uri relevante și cu autoritate mare ca practică esențială în optimizarea SEO.

#5 Imagini cu atribute ALT

În WordPress poți adăuga atribute ALT fotografiilor pe care le postezi fără utilizarea unui modul suplimentar. Acest lucru ajută enorm în creșterea vizibilității site-ului respectiv prin folosirea cuvântului cheie de interes în denumirea imaginii și crearea unei portițe suplimentare către site-ul respectiv pentru utilizatorii Google care caută imagini.

#6 Conținut pe limba cititorilor

Oricât ar fi de interesant subiectul unui articol, nimeni nu va fi tentat să ducă lectura până la capăt dacă textul este greoi și conține termeni pe care majoritatea oamenilor nu-i pot înțelege decât dacă se folosesc de un dicționar. De aceea, chiar dacă abordezi un topic de specialitate, ar trebui să limitezi numărul de cuvinte grele la cele relevante pentru subiectul despre care scrii și să te asiguri că oferi cititorilor tăi explicația lor, chiar de la prima utilizare.

#7 Cuvinte cheie înrudite cu cele principale

Ca să nu faci abuz de un anumit cuvânt cheie, ai putea să te folosești în optimizarea unui text și de cuvinte cheie înrudite cu cele principale. De exemplu, dacă scrii despre haine de vară din in, nu uita să amintești și despre fuste sau bluze din același material sau haine fabricate din țesături la fel de practice și răcoroase ca și inul. Astfel, motoarele de căutare vor considera articolul tău mai bine documentat și nu-l vor percepe ca pe unul optimizat în mod abuziv cu un singur cuvânt cheie.