Din articol
În cazul în care așteptați un semn pentru a investi în UX (experiența utilizatorului), acesta este.
Google tocmai a anunțat că UX este pe cale să devină un factor important de clasare pentru toate site-urile web. O altă modalitate de a vă gândi la acest lucru este că, având un design de pagină intuitiv și ușor de utilizat, urmează să devină mai important pentru SEO și ar putea fi factorul definitoriu pentru a vă asigura că vă clasați pe locul 1 pe SERP (Search engine results page = Pagina cu rezultatele motorului de căutare)!
Această știre nu ar trebui să fie un șoc. În profunzime, îmbunătățirea experienței utilizatorului a fost întotdeauna în sufletul optimizării motoarelor de căutare. Satisfacerea așteptărilor utilizatorilor (oferind rezultate de înaltă calitate pentru întrebările lor) a fost întotdeauna misiunea principală a Google, la urma urmei. Nimic nu spune „de înaltă calitate” mai bine decât conținutul uimitor prezentat într-un site web bine construit, receptiv și estetic plăcut (da, designul web influențează și vizibilitatea online!)
Cu toate acestea, asta este o veste mare. În esență, înseamnă că, odată ce aceste modificări au fost lansate, cei care au un UX bun sunt susceptibili să se claseze mai bine în rezultatele căutării decât cei care au un UX slab. Vreți să știți ce înseamnă asta pentru site-ul vostru și ce să faceți acum? Citiți mai departe și vă vom oferi cunoștințele complete.
UX poate face sau desface treaba
Accesarea unui site web care nu funcționează așa cum v-ați aștepta poate fi destul de frustrant. Viteza mică a paginii și designul slab pot face dificilă accesarea informațiilor pe care le caută utilizatorul.
UX slab este adesea motivul pentru care vizitatorii își pierd răbdarea și abandonează un site web pentru a face afaceri cu concurența. Pe de altă parte, atunci când se face corect, poate fi, de asemenea, un factor important pentru inspirarea loialității mărcii și atragerea continuă a acelor vizitatori unici.
Deși este adevărat că, conținutul excelent ocupă încă o poziție mai înaltă ca factor de clasare, potrivit Google „în cazurile în care există multe pagini care pot avea o relevanță similară, experiența paginii poate fi mult mai importantă pentru vizibilitatea în căutare”. Cu alte cuvinte, odată ce noul factor de clasare este implementat, experiența utilizatorului va acționa ca un arbitraj între site-urile cu conținut similar.
Cum va fi măsurat UX de către Google?
Conceptul de experiență a utilizatorului ar putea părea general la început. Deci, poate vă întrebați „cum va fi cuantificat și măsurat acest lucru?” Ei bine, asta este o întrebare excelentă.
Noul factor de clasare Google va combina valorile legate de aspectele cheie ale UX. Potrivit companiei, acestea includ viteza site-ului, capacitatea de reacție și stabilitatea vizuală a conținutului (astfel încât să nu faceți clic accidental pe o filă, deoarece se schimbă brusc – cât de enervant!). Pe scurt, acestea implică următoarele semnale de experiență ale paginii, cunoscute și sub numele de Core Web Vitals:
Cel mai mare conținut de design (LCP): această valoare măsoară viteza de încărcare percepută. Acesta marchează punctul din cronologia de încărcare a paginii când probabil s-a încărcat conținutul principal. Viteza de încărcare ideală nu trebuie să depășească 2,5 secunde.
First Input Delay (FID): această valoare măsoară capacitatea de reacție și cuantifică experiența pe care o simt utilizatorii atunci când încearcă să interacționeze pentru prima dată cu pagina. În mod ideal, prima interacțiune ar trebui să aibă loc în decurs de 100 de microsecunde.
Cumulative Layout Shift (CLS): măsoară stabilitatea vizuală și cuantifică, cantitatea de schimbare neașteptată a aspectului conținutului vizibil al paginii.
Potrivit Google, acest set de valori este esențial pentru toate experiențele web. În plus față de Core Web Vitals, alte aspecte, cum ar fi compatibilitatea cu dispozitivele mobile, navigarea în siguranță (asigurați-vă că pagina nu are conținut rău intenționat) și interstițialele intruzive vor juca, de asemenea, un rol important în optimizarea experienței utilizatorului.
„Deci … Ce ar trebui să fac acum”?
Este important să rețineți că aceste modificări de clasare nu vor avea loc imediat. Google a comunicat că acestea nu vor fi puse în aplicare înainte de anul viitor și se va anunța cu șase luni înainte de a fi lansate oficial.
Acestea fiind spuse, acum este momentul să începem să evaluăm ce necesită remedierea, testarea și lansarea actualizărilor necesare. Obținând o înțelegere mai profundă a semnalelor de experiență a paginii Google, călătoria optimizării pentru acestea ar trebui, de asemenea, să devină mai clară.
Pentru unii dezvoltatori, înțelegerea modului în care site-urile lor măsoară Core Web Vitals ar putea necesita o anumită muncă. Din fericire, toate instrumentele populare Google pentru dezvoltatorii web acceptă acum și măsurarea acestor valori. Câteva dintre acestea includ Lighthouse, PageSpeed și Google Search Console. Aceste instrumente oferă rapoarte dedicate care ar trebui să ajute proprietarii de site-uri să identifice rapid ceea ce necesită îmbunătățire.
Obținerea Google Check pentru UX
O experiență de pagină receptivă și ușor de utilizat oferă un drum lung în furnizarea cu succes de conținut convingător. Măsurând și optimizând aspectele cheie ale unui UX bun, veți ajuta site-ul dvs. să aibă succes pe Internet.
Urmăriți ca utilizatorii să devină mai implicați în conținutul dvs. și să efectueze tranzacții fără probleme. Prin adăugarea experienței de pagină la numeroșii factori de clasare existenți, veți diferenția afacerea dvs. de concurență și vă veți consolida prezența online.
Dacă dorești să îți dezvolți afacerea și să îți mărești vizibilitatea online, atunci platforma noastră articole.psk.ro este soluția de care ai nevoie! Transformă-ți afacerea într-un succes online și maximizează-ți vizibilitatea prin intermediul advertorialelor SEO! Începe să iți crești traficul și conversiile cu ajutorul articolelor seo. Hai să îți construim împreună o prezență puternică online